X
تبلیغات
رایتل
علم اعداد
  
 
 
آرشیو
 
شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1384
خواب

این بار میخواهم درباره خواب و رویا و تعبیر آن صحبت کنم شاید به نظر بعضی ها خارفه باشد ولی آنچیز که به نظر من می آید را با رنگ قرمز توضیح میدهم.

محدث نوری (ره) در کتاب دارالسلام مکانهایی که خوابیدن در آنها مکروه است را از روایات استنباط نموده و برای دوری از تطویل فقط به موارد آن اشاره می شود.

1-    محلی که در آن غیر شخص خواب، شخص دیگری نباشد (به تنهایی در مکانی بخوابد).

2-    بر روی بامی که دور چین ندارد.

3-    اتاقی که در و پوشش نداشته باشد.

4-    اتاقی که در آن عکس یا مجسمه ای باشد که روی آن پوشیده نشده یا در آن سگ و ظرفی باشد که در آن بول بشود

5-    سقف اتاق بیشتر از هفت یا هشت ذرع باشد مگر آنکه آیه الکرسی نصب گردد.  

6-    اتاقی که خاکروبه و زباله از آن خارج نشده یا دستمال گوشت در آن باشد. (منظور دستمالی است که در قدیم گوشت را در آن می پیچیده اند

7-    اتاقی که در آن تار عنکبوت باشد.
8-    اتاقی که در آن شخص جنب یا حائض باشد بلکه اتاقی که زنان در آن باشند خوابیدن در آن مکروه است.

9-    اتاقی که نور خورشید در آن بطور مستقیم بتابد

10- مکانهایی که نماز خواندن در آن نهی شده باشد (مکروه باشد) مانند اتاقی که در آن تصویر ذی روح (عکس انسان یا جانوران)، خون، خمر، آتش و گوشت خوک باشد.

11- مسجد الحرام و مسجد النبی

12- مکان غصبی یا مشتبه و این اولین شروط می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا خوابیدن در این مکان حرام می باشد.

13-مکان نحس برای اینکه ملائکه از آن متنفرند مخصوصاٌ هنگامیکه بول یا خمر باشد.

اوایل من فکر میکردم که این مسائل خرافه ای بیش نیست ولی بعدا که تجربه کردم دیدم که واقعا حقیقت است. چون زمانهای گفته شده در بهترین حالت برای کسب انرژی توسط روح است. (در این باره بعدا مفصلا توضیح میدهم اگر مایل باشید).

1-    خوابیدن بعد از صبح و قبل از طلوع آفتاب (بین الطلوعین).
2-    خوابیدن بعد از عصر، چناچه در کتاب تقویم المحسنین است که پیامبر (ص) فرمودند:
کسی که بعد از عصر بخوابد و عقل او از بین برود پس فقط خود را سرزنش نماید. و منظور از عصر هنگامیکه سایه هر شی به اندازه دو برابر خودش بشود و آن اول وقت فضیلت نماز عصر می باشد.

من خودم هر وقت هنگام مغرب خواب بودم دچار کسالت و سر درد میشوم.

3-    خوابیدن بین نماز مغرب و عشا که باعث قطع روزی است.
و در روایت مرسل از حضرت رسول الله (ص) مروی است که خواب هنگام روز پنج نوع است:
1- خواب عیلوله که همان خواب بین الطلوعین بوده و مکروه است.
2- خواب فیلوله که خواب بعد از طلوع آفتاب و ابتدای روز می باشد و گفته شده که این خواب موجب ضعف است.
3- خواب قیلوله و آن خواب قبل از ظهر بوده و ممدوح و مفید است
4-خواب حیلوله و آن خواب هنگام اذان ظهر و بعد از آن می باشد و گفته اند که این خواب ظلمت است زیرا هنگام نماز ظهر می باشد و بعد از اذان ظهر به اندازه چهار رکعت نماز از بهترین اوقات دعا است و وقت استجابت دعا و فتوح ابواب آسمان است.
5- خواب غیلوله و آن خواب انتهای روز می باشد که باعث امراض ظاهری و باطنی می باشد
 و نیز محدث نوری (ره) از تقویم المحسنین نقل نموده که خواب بر هفت قسم است:
1- خواب غفلت و آن خواب در مجلس ذکر (خداوند) می باشد.
2- خواب شقاوت و بدبختی و آن هنگام نماز می باشد.
3- خواب لعنت و آن خواب هنگام صبح می باشد.
4- خواب عقوبت و آن خواب بعد از نماز صبح است.
5- خواب راحت و آرامش و آن خواب قیلوله و قبل از ظهر است.
6- خواب رخصت و اجازه و آن خواب بعد از نماز عشا می باشد یعنی وقت مجاز و اصلی خواب، چنانچه در آیات شریفه قرآن مکررا آمده است و باید توجه داشت که این نوع خواب برای انسان ضروری بوده و خواب هنگام روز نمی تواند جایگزین آن شود.
7- خواب حسرت و آن خواب شب جمعه می باشد.

همانطور که میدانید یکسری از خوابها که واقعا خواب هستند (نه هوشیاری) بر اثر تاثیر ماه بر انسان قابل نفوذ است یعنی ممکن است در یک روز خاص که ماه در فلان فاصله با زمین است تاثیری منفی داشته باشد و شما در آن شب خوابی پریشان ببینید. شاید بعضی وقتها خواب بدی دید و تعبیر آن بسیار بد بوده ولی بعدها که تعبیر شده به جوابش کاملا بلعکس است که آن یکی از شرایط زیر است.

حالا بهترین حالت برای انتخاب موقعیت ماه بر زمین روزهای ماه قمری است. پس بر آن اساس مطلب زیر را مینویسم.

اول: صحیح نیست، آنچه که از خیر و شر در رویاها دیده شود.
دوم - سوم: تعبیر آن را هر زمان بعد از خواب به ضدش می بینی.
چهارم - پنجم: تعبیر آن شبها یا ماهها به تاخیر می افتد.
ششم - هفتم - هشتم - نهم: تعبیر صحیح و راست بوده و عوض نمی شود و اگر ندانی بزودی این را درمی یابی.
دهم: رویایش باطل است.
یازدهم - دوازدهم - سیزدهم - چهاردهم: خیر و شر آن از تو کفایت می کند.
پانزدهم: رویای آن صادقه است و چه نکوست که موافق بشود.
شانزدهم - هفتدهم: تعبیر آن روزها یا سالها به تاخیر می افتد.
هجدهم - نوزدهم: رویای آن صحیح است چه نیکو بوده و چه زشت باشد.
بیستم - بیست و یکم: رویایش یقینا کاذب است.
بیست و دوم: تعبیرش فرح و شادمانی است.
بیست و سوم - بیست و چهارم: هر زمانی که باشد به ضدش خواهد بود.
بیست و پنجم - بیست و ششم: یقینا باطل می باشد.
بیست و هفتم - بیست هشتم: کاذب نبوده و صحیح و مجرب می باشد.
بیست و نهم: باطل می باشد.
سی ام: بدون شک در همه احوال صادقه می باشد.

و بدانکه شب هر روز منظور همان روز بعد می باشد. یعنی خواب شب اول منظور همان روز اول است.

منبع:  http://whatiswizard.persianblog.com/


برای عضویت در خبرنامه این وبلاگ نام کاربری خود در سیستم بلاگ اسکای را وارد کنید
نام کاربری
 
تعداد بازدیدکنندگان : 105047


Powered by BlogSky.com

عناوین آخرین یادداشت ها