X
تبلیغات
رایتل
علم اعداد
  
 
 
آرشیو
 
سه‌شنبه 25 بهمن‌ماه سال 1384
ماورای احتمالات

مقاله «ماورای احتمالات یا Beyond the Probabilities» نوشته آقای «عبدالله آریک» رو که درباره نظریه اعجاز ریاضی قرآنه در نشانی زیر می‌تونید بخونید. ایشون نیز مثل دکتر رشاد خلیفه خیلی در این باره وقت گذاشته و اعداد عجیب و غریب و روابط پیچیده‌ای رو توی این کتاب ذکر می‌کنه. به یک نمونه توجه کنین:

اصل ۱۴- برای هر کلمه بسم الله الرحمن الرحیم مجموعه زیر را تشکیل می‌دهیم:
الف) تعداد حروف کلمه
ب) جمع کل مقدار عددی کلمه
ج) مقدار عددی هر حرف آن کلمه
مثال: بسم از ۳ حرف تشکیل شده، جمع کل مقدار عددی آن ۱۰۲و مقدار عددی هر حرف آن به ترتیب 2، 60 و 40 می‌باشد. بنابراین برای کلمه اول (بسم) می‌نویسیم ۳۱۰۲۲۶۰۴۰
و به همین ترتیب ادامه می‌دهیم. حاصل عدد ۴۸ رقمی و مضربی از ۱۹ می‌باشد:

۳۱۰۲۲۶۰۴۰۴۶۶۱۳۰۳۰۵۶۳۲۹۱۳۰۲۰۰۸۴۰۵۰۶۲۸۹۱۳۰۲۰۰۸۱۰۴۰

ایشون توی محاسباتش به اعداد تا 73 رقم هم می‌رسه!!

به هر حال، صفحه حجیمیه و برای بازکردنش یه کمی باید صبر کنین:

یا علی

منبع : http://quran-math.blogfa.com/

 

 نام خدا

 

آقای «عباس یزدانی» در کتاب (یا مقاله) «اعجاز عددى و نظم ریاضى قرآن» دلایلی بر ردّ گفته‌ها و نوشته‌های آقای دکتر رشاد خلیفه و تعدادی از کسانی که درباره این موضوع کارها و آثاری داشته‌اند به رشته تحریر درآورده‌اند. تم مقاله آنقدر بر حقیر مؤثر افتاد که تا چند روز عالم و آدم را زیر و رو کردم تا مقالات مشابه با موضوع را مرور نمایم؛ فلذا کمی تأخیر پیش آمد. تصمیم گرفتم که پست‌های قبلی را نیز بازنگری کنم تا راه به خطا نرود. البته خود حقیر، درباره بخش‌هایی از این متن، اصطلاحاً «ان قلت» دارم که سر فرصت به آن خواهم پرداخت. در پست‌های بعدی مطالبی از این نوشته را نقل خواهم نمود. پیشنهاد می‌کنم حتماً این نوشته را مطالعه نمایید:

یا علی

آقای یزدانی که معلوم میشه به شدت، کارهای آقای رشاد خلیفه و بقیه پیروان ایشون را بررسی کرده‌اند در بخشی از «اعجاز عددى و نظم ریاضى قرآن» می‌گن:

انـتشار این خبر در میان روشنفکران کشورهاى اسلامى، نه تنها موجب شعف و شادى بلکه موجب آن شـد تـا بـسـیـارى از آنـهـا خود به میدان آمده و با آمارگیرى از تعداد حروف و کلمات قرآن، پـرده‌هاى دیگرى از اسرار و رموز این کتاب آسمانى را برملا سازند! البته از این عده، جمعى بعد از مدتى سرگردانى و راه به جایى نبردن، دست از کار کشیدند.
اما گروهى دیگر که اعتقادى راسختر به اعجاز قرآن داشتند، به این کاوش ادامه دادند و مقالات و تـالـیـفـاتى نیز منتشر کردند که در مقام نقد یکایک آنها نیستیم بلکه در این مقاله درصدد آنیم تا اثـبات کنیم، این جریان، انحرافى بوده و کسانى که در این وادى افتادند، جز سرگردانى و ناکامى چیزى عائدشان نشد و اشکالات نقضى و حلى فراوانى بر دعاوى آنها وارد است
.

ایشون، پس از بررسی قرآن از دیدگاه خود قرآن و احادیث امامان شیعه، به نقد نظریه دکتر خلیفه می‌پردازه:

اگـر آمـارهـا بـا موارد نقض روبرو نمى شد، شاید ما هم با ایشان و سائر پیروان تئورى نظم ریاضى قرآن هم عقیده می‌شدیم.
اما على رغم خواست قلبى ما و ایشان بااستثناهاى فراوانى روبرو مى‌شویم.

و پس از اون، موارد زیادی رو که به نظر ایشون آقای دکتر خلیفه دست به توجیه برای جور کردن این روابط زده‌اند ذکر می‌کنند.
ادامه مطلب

آقای یزدانی پس از بررسی 6 اثر که در زمینه «اعجاز ریاضی قرآن» نوشته شده‌اند اضافه می‌کنه:

البته اگر آمار و ارقام ارائه شده از سوى رشاد خلیفه و همفکران وى درست از آب درمى آمد، براى مـا مسلمانان تاکیدى بر اعجاز قرآن و موجب ازدیاد ایمان ما بود اما براى کسانى که قرآن و رسول اکرم را به رسمیت نمى‌شناسند، صرف آمار و ارقام و تناسب و تناظر بعضى از واژه‌ها چیزى را اثبات نمى‌کند.
پـیش فرض اینگونه کنجکاویها از سوى روشنفکران، نظریه‌اى باطل است و آن نظریه این است که چـون خـداوند جامع همه کمالات است، باید اثر وى نیز حاوى همه کمالات و از جمله نظم ریاضى باشد.
بـه ویژه اینکه خود قرآن مى‌فرماید: «لارطب و لا یابس الا فى کتاب مبین» (همه چیز در کتاب مبین وجود دارد). بطلان این نظریه نیازمند شرح و بسط نیست.
مخلوق و مصنوع خداوند نمى تواند در آن واحد همه کمالات را دارا باشد و این قصور از ناحیه خود مخلوق است. اگـر قـرار بـاشـد سـیـب خواص همه میوها را دارا باشد و هر عنصرى به علت آنکه مخلوق خداى نـامتناهى است، خواص نامتناهى داشته باشد، بساط عالم ماده برچیده مى‌شود و اصلا چیزى پا به عرصه وجود نخواهد گذارد.

در انتها نیز مقاله خودش رو در چند بند خلاصه می‌کنه:
ادامه مطلب


برای عضویت در خبرنامه این وبلاگ نام کاربری خود در سیستم بلاگ اسکای را وارد کنید
نام کاربری
 
تعداد بازدیدکنندگان : 101325


Powered by BlogSky.com

عناوین آخرین یادداشت ها